یزدفردا: رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: شورای اسلامی شهر یزد در تلاش هست تا فرآیند دو نقشه ای را برای صدور پروانه ساختمانی با همکاری سازمان نظام مهندسی و با هماهنگی اداره مسکن و شهرسازی و دفتر فنی استانداری حذف نماید.

به گزارش یزدفردا: نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: با حذف فرآیند دونقشه ای شهروندان برای ساخت و ساز پلاک خود ، دو مرتبه هزینه نقشه را پرداخت نخواهند کرد و با ساز وکار اندیشیده شده نقشه دوم را ملاک عمل قرار می دهند چرا که تاکنون مردم یکبار در زمان أخذ پروانه باید نقشه برای سطح اشغال ۶۰ درصد تهیه می کردند و در مرتبه دوم هنگام ساخت و ساز مازاد سطح اشغال ۶۰ درصد باید هزینه نقشه دوم را به نظام مهندسی یا مهندس طراح پرداخت می‌کردند که باعث ایجاد تخلفات متعدد در ساخت و ساز و بی اعتمادی مردم و ساخت ساختمانهای ناایمن و ناپایدار و .... می شد و عملا نقشه اول به هیچ دردی نمی خورد.

به گفته وی: مقرر شد در این زمینه تفاهم نامه ای بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه و برای حذف فرآیند دو نقشه ای چاره ای اندیشیده شود.

قطعاً سهل نمودن ساخت و ساز های اصولی و کاهش هزینه و اتلاف وقت شهروندان موجب کاهش ساخت و ساز های غیر مجاز می شود امری که همکاری و حمایت تمامی دستگاه های مربوطه را می طلبد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا